The Moment I Said It

Under natten till den här dagen så drömde jag rätt mycket som jag kommer ihåg. Mycket tydligt som fortfarande sitter fast i huvudet, och som jag ska skriva ner någonstans.

En av händelserna, en av känslorna stannade kvar starkare än andra. Har förstärkts särskilt nu under kvällen/natten, då jag tittat på serier och på det viset blivit påmind. Om något som jag annars inte skulle ha reflekterat över lika mycket alls.

Jag drömde att jag skulle bli pappa.
Hemskt märklig känsla.
Min reaktion i drömmen var inte överdriven, ingen tydlig panik. Nervositet och glädje är det starkaste intrycket som fastnade.
Idag har jag gått runt med den spända känslan av att vara åtta och en halv månad ifrån att bli pappa.
Galet bisarrt. Ingenting i verkligheten har gjort så att jag känt så, utan det är helt och hållet enbart drömmen.

Jag har knappt funderat på hur det skulle kännas att vara förälder, på riktigt.
Att någon skulle se på mig på det viset som jag sett på min pappa.
Det enda jag kan säga att jag tänkt på är att jag inte skulle fixa det nu, i den här åldern, med det här sinnet.
Dröm. Återkom till mig om, säg, fem-sex år istället.

Jag vet inte om känslan kommer hålla i sig till imorgon, men det var lite mysigt så länge det varade.
Nu borde jag försöka somna!


Kommentarer
Postat av: Viola

Fy fan, jag har drömt exakt samma sak, fast att jag ska bli mamma då. Det allra sjukaste var att jag var helt bekväm och överlycklig över att det äntligen hänt, typ. Vaknade och var jättelycklig och blev sedan besviken, varpå jag blev förskräckt över vad fan jag kände. Haha!

2010-03-12 @ 02:32:31
Postat av: AB PW

det är du inte ensam om.. fattar inte riktigt vad de har i vår mun att göra (x hahah

2010-03-12 @ 19:48:33
URL: http://acidbanana.blogg.se/
Postat av: nellie

en mardröm jag drömt 2 gånger vid olika tillfällen nu är att jag vart gravid men inte orkat bry mig eller göra nåt åt det förens i själva drömmen då jag är jättelångt gången och inser att jag kommer behöva föda barn också går drömmen ut på att jag är förvirrad över hur jag ska göra

2010-03-13 @ 14:05:01
URL: http://radisorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0